Den 1. (15. 9.)

Praha - Zadar. Procházka. Ubytování. Běh.

Zájezd sice začal už v pátek večer, ale nemá cenu popisovat cestu busem - snad jen pár bodů:

• Cesta Praha - Brno trvala 5 h (D1…)
  • Řidiči byli na nás hodní a ráno nám k snídani ohřívali párky k snídani, během jízdy se mohlo používat WC (-:, mohli jsme si koupit 2 druhy piva (Plzeň, Gambrinus), i nějaká videa nám pustili. Apod.
  • Z Prahy až k prvnímu tunelu v Chorvatsku bylo pršavo. Po výjezdu z toho tunelu už prostě dovolenkové počasí (-:

V Zadaru nás přivítal náš průvodce Zdeněk Kukal s pomocnicí Evou Kašparovou.

Přibyli jsme dřív než Silva2005, a tak jsme zatím umístili naše zavazadla na jinou loď Geotouru (Jarolim?), kola svázali řetězy na molu a vyrazili na prohlídku města.

Trochu jsme prošmejdili historické jádro, povyměňovali peníze a poobědvali v hospodě - konoba Malo Misto.

Mě osobně v Zadaru nejvíc zaujaly mořské "varhany" - na promenádě jsou z mořské strany do chodníku vykutané speciální otvory - průduchy, které vyúsťují nenápadně nahoru. A jak tak vlny šplouchají, ozývá se neustále "různobarevný" zvuk. Mirče zvuk lezl na nervy a tvrdila o něm, že je disharmonický a táhla nás pryč, ale - samozřejmě - je to zvuk harmonický, už z principu, že je vytvářen vlnami, že jo. Mně byl teda příjemný.

A kousek od varhan je Pozdrav suncu - kruhový prosklený chytač slunečního záření přímo v chodníku. Přes den lapá energii a ve tmě vyzařuje "barevnou hudbu". Taky pěkné.

Dorazila Silva, a tak hurá do ubytování. Zdeněk rozdělil kajuty a já s Ivanou se jdeme proběhnout po zadarském nábřeží. Je krásně horko, hezky jsme se zpotily.

Protože kapitán Ivan má obavy, že by mohl být teď večer vítr, nejedeme večer do Pagu, ale zůstáváme v Zadaru (btw - kotvíme paralelně s Jarolimem - nebo Tvrdim? - abychom šetřili za poplatky maríně).

Takže po přípitku s posádkou a po večeři jdeme ještě na malou procházku - zkontrolovat, jak "hraje" Pozdrav suncu a pak na Silvě trochu popíjíme. Po dlouhém cestování jsme celkem utahaní, takže to nijak s nočním životem nepřeháníme.

Tento popis prvního dne možná není až tak úplně přesný, lodní deník jsem začala psát až na druhý den, takže to je jen to, co jsem vyšmátrala a zrestaurovala ze své chatrné paměti.

Osazenstvo na Silvě:

• Kapitán Ivan + 3 členové posádky (z jejich jmen si pamatuju jen Davora),
  • šéf zájezdu (a zároveň majitel Geotouru) Zdeněk Kukal, Eva Kašparová (doplňovala nám při plavbě znalosti o místní flóře a fauně a ráno nám dávala protahovací rozcvičky; dále jen EvaK),

a pak už prostí účastníci zájezdu: